czwartek, 23 sierpnia 2012

Bliskie spotkania - część II


Przyznaję, że mój warsztat fotograficzny pozostawia wiele do życzenia, aparat jest już niemal zabytkowy, a moja wiedza botaniczna - skąpa. Jednak lubię fotografować i wyszukiwać "gotowe" kadry w naturze. Trochę tak, jakbym w oku obiektywu komponowała obraz. Ponadto poświęciłam trochę czasu, by odnaleźć, głównie w Internecie, nazwy przedstawionych roślin.
Poniżej przedstawiam kolejne "trofea" uchwycone w ustawieniu super makro. Niektóre zdjęcia wykonywałam z odległości ok. 3 cm. Sama jestem zdumiona, ile i jakich szczegółów można, dzięki temu, zobaczyć.

Łopian większy (r. astrowate)
Cykoria podróżnik (r. Astrowate)
Przekwitły mniszek lekarski
Przymiotno białe  (r. astrowate)
Przymiotno białe  (r. astrowate)
Mydlnica lekarska (r. goździkowate)
Wyka ptasia  (r. bobowate)
Łopian większy (r. astrowate) - jeden z niewielu kwiatów na bardzo okazałej roślinie
Łopian większy (r. astrowate)
Chaber nadreński
Przytulia pospolita (r. marzanowate)
Przytulia pospolita
Wrotycz pospolity (r. astrowate)
To też wrotycz
Przekwitłe przymiotno kanadyjskie (r. astrowate)
Przymiotno kanadyjskie (r. Astrowate) w wersji bardziej eterycznej
Kocanki piaskowe (r. astrowate)

Szukając nazw roślin, zwróciłam uwagę na to, że wiele z nich posiada przydomek "pospolity" lub "zwyczajny". Mam nadzieję, że oznaczają one tyle, co powszechnie, często występujący i "swojski", znany.


Dodane później
Na Gwiazdkę dostałam nowy aparat kompaktowy i zaczęłam dużo ćwiczyć. Z czasem zdjęcia stały się lepsze, a ja zdecydowałam się na prowadzenie fotoblogu o nazwie Chwile zaChwycone (LINK) - zapraszam!

kocanki piaskowe, przymiotno kanadyjskie, wrotycz pospolity, wyka ptasia, mydlnica lekarska, przytulia pospolita, łopian większy kwiat, mniszek lekarski przekwitły, cykoria podróżnik,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz