piątek, 5 października 2012

WesTCHNIENIA jesieni - część I


Pierwsze westchnienia jesieni poczułam już pod koniec sierpnia. Poszukując kwitnących roślin zauważyłam, że jest ich wyraźnie mniej. Te, które przekwitły wykształciły nasiona i uschły, często w dziwacznych pozach. Wtedy uświadomiłam sobie, że pomimo bardzo pogodnego i ciepłego dnia, niepostrzeżenie skrada się jesień. Zmarkotniałam przekonana, że wraz z odejściem lata, jego bogactwem kolorów i przebogatych form życia, fotografowanie trzeba będzie odłożyć do następnej wiosny. Ale jedno spojrzenie na podgląd kadru, napełniło mnie nową nadzieją i inspiracją!
Przedstawiam kilka zdjęć, których efektów wcale się nie spodziewałam wyruszając z aparatem na swoje poszukiwania. Zdjęcia w trybie super makro robię dopiero od połowy sierpnia i jestem tym zachwycona. Każda roślina jest dla mnie wyzwaniem, zachęca do pochylenia nad nią i poświęcenia jej szczególnej uwagi. Niemal każda wabi mnie swoją niepowtarzalną formą, eteryczną urodą, której dotąd, w zwykłej skali, nie dostrzegałam. To dzięki (skromnym, ale jednak!) możliwościom mojego aparatu, otrzymałam dar "widzenia". Moje umiejętności są nadal niewielkie, ale oboje poznajemy się coraz lepiej i staramy się dać z siebie wszystko.









Spodziewam się, że jesień będzie cudna...

rośliny łąkowe, rośliny leśne, suche rośliny, uschnięte rośliny, rośliny jesienią, przekwitłe kwiaty, nasiona roślin, przymiotno, łoboda 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz