sobota, 22 grudnia 2012

Patchworkowe judo



Patchworkowe judo

Filozofia judo stworzona przez prof. dr Jigorō Kanō (1860 - 1938) opiera się głównie na kilku zasadach:
  1. Czynić tak, aby współdziałanie ciała i umysłu było jak najbardziej efektywne
  2. Jū – ustępować, aby zwyciężyć (inaczej: jeśli ktoś cię pcha, to go pociągnij; jeżeli cię ciągnie, to go pchnij)
  3. Seiryoku Zenyō – maksimum skuteczności przy minimum wysiłku
  4. Jita Kyōei – przez czynienie sobie dobra nawzajem do dobra ogólnego
  5. Doskonalić samego siebie
(zaczerpnięte z Wikipedii)

Moje patchworkowe inspiracje nieco przypominają założenia judo:

  • klasyczny patchwork cechuje precyzja i dokładność, mnie zaś - większa skłonność do tworzenia, własnej interpretacji, odkrywania możliwości, poszukiwania nowych efektów, wykorzystywania właściwości tworzywa, którym się zajmuję - nawet kosztem owej precyzji
Patchworkowe judo
  • ustępuję przed tworzywem: jeśli napotykam jakiś "defekt" lub utrudnienie, traktuję go jako atut (zakładka, szew, marszczenie, odmienny wygląd prawej i lewej strony) urozmaicający przewidywalną układankę
Patchworkowe judo - obie poduszki będą bardzo podobne. Ale nie identyczne
  • do maksimum staram się wykorzystać to, co daje mi tworzywo: na przykład zapięcia koszul wykorzystałam jako zapięcia poszewek, oszczędzając mój czas i wysiłek
Patchworkowe judo - do wykonania zapieć poduszek wykorzystałam przody koszul z gotowymi guzikami i dziurkami

  • realizując kolejny projekt doskonalę i rozwijam swoją technikę, która sprawia mi dużo przyjemności i pozwala tworzyć, odkrywać na każdym etapie realizacji "dzieła"
Patchworkowe judo - obrusik 
  • czyniąc sobie dobro, stałam się pomocnikiem gwiazdora, który zlecił mi niniejsze zadanie, mając na względzie pewną osóbkę, której moje patchworkowe poczynania sprawią (być może)  przyjemność.
Patchworkowe judo


Zdjęcia przedstawiają dwie poduszki (50x50 cm) dwustronnie ozdobione moim patch-no-workiem oraz obrusik o wymiarach 60x60 cm. Zarówno poszewki na poduszki jak i obrusik posiadają podszewkę z bawełny w kolorze beżowym, bądź bananowym.


poduszki dekoracyjne na sofę, patchworkowe poduszki, poduszki patchwork, ozdobić patchworkiem, jak uszyć poduszki,  poduszka z zapięciem koszuli, uszyć zapięcie koszuli, poduszki ze starych koszul















2 komentarze:

  1. Wspaniałe! A patent z guzikami bezcenny :)

    Wszystkiego dobrego na nadchodzące święta :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za życzenia i cieszę się, że podoba Ci się moje "dzieło". Jutro lub pojutrze dowiem się, czy spodobało się obdarowanej.
      Pięknych Świąt Tobie życzę!

      Usuń