piątek, 12 kwietnia 2013

Pokrowiec interaktywny



Zakup fotela z podnóżkiem był bardzo dobrym posunięciem, o niebo lepszym niż kupno dwóch foteli... bez podnóżka. Tak miło się wypoczywa kiedy można zasiąść w fotelu a nogi ułożyć na podnóżku. Jeszcze lepiej, gdy nie trzeba się obawiać zabrudzenia obicia i odruchowo nie zdejmować kapci. Trochę to trwało zanim przestałam reagować w ten sposób, kładąc nogi na poduszce podnóżka w bardzo jasnym kolorze. Właściwie trwałoby nadal, gdybym nie zaczęła przykrywać obicia kawałkiem lnianego płótna (tymczasowo), nastawiając się na uszycie odpowiedniego pokrowca. Początkowo planowałam uszyć bardzo płaską poduszkę (matę?), którą po prostu kładłabym na podnóżek, ale później uznałam, że lepszy będzie pokrowiec, czyli kawałek materiału odpowiedniej szerokości w pasującym kolorze (ten tymczasowy kawałek płótna spełniał swoje zadanie bardzo dobrze - nie marszczył się i nie zsuwał, po co więc miałabym wymyślać coś bardziej skomplikowanego i niesprawdzonego w praktyce?

Od wyścielenia poduszki podnóżka płótnem do uszycia pokrowca właściwego, minęło całkiem sporo czasu. Najpierw zadowoliło mnie samo płótno, potem zaczęły wpadać mi w rękę różne bawełny trykotowe (koszulki i bluzy), które zestawione razem dawały przyjemny efekt kolorystyczny i pasowały do kolorytu pokoju. Tkaniny były miłe w dotyku i dobrej jakości, w jasnych kolorach - od bieli naturalnej poprzez beże do spłowiałej zieleni oliwkowej. Długo zastanawiałam się jak je wykorzystać i czekałam na pomysł. Chciałam, by wzór pokrowca (skoro miałam do dyspozycji kilka kolorów, to musiał powstać wzór, prawda?) nawiązywał jakoś do tematu letniej łąki.
I tak, któregoś dnia pojawił się dość wyraźny zarys pomysłu, a z nim wena. Szyłam kilka dni po godzinie, czasem 2-3, przerywając, gdy musiałam przemyśleć kolejne rozwiązania lub, gdy rozpraszały mnie zwykłe zajęcia domowe. Zdecydowałam się na motyw liści, ponieważ zależało mi na tym, by pokrowiec nie był ciągle taki sam. Skoro tak uszyłam kilka liści dwustronnych (po obróceniu "przybierają" inny kolor), coś w rodzaju łodyżek (No bo trudno je nazwać ogonkami liści) nasunęło mi się jako odpowiedź na zapotrzebowanie na liście zwisające, które można dość dowolnie ułożyć, także na powierzchni pokrowca .
I tak powstał pokrowiec na podnóżek jako pewnego rodzaju opcja przeciwdziałania nudnej niezmienności, o czym już pisałam przy okazji poduszek dwustronnych, a która jest mi chyba do szczęścia potrzebna :-).

Dwustronne liście z bawełnianej dzianiny stanowią ważny element dekoracyjny. Pokrowiec na podnóżek ma pasować do charakteru pokoju w stylu letniej łąki. 
Pokrowiec na podnóżek - dwustronne liście na długich łodyżkach mogą znajdować się w różnym położeniu (zwisać lub leżeć na poduszce) i w ten sposób odmieniać wygląd całości

Pokrowiec uszyty jest z połączonych prostokątów trykotu w kilku kolorach, gdzieniegdzie marszczonych lub przeszytych tak, by powstały zakładki - wszystko po to, by dodatkowo urozmaicić jego fakturę.
Niewidoczne części, które wsunęłam pod poduszkę by umocować pokrowiec uszyłam z płótna o długości kilkunastu centymetrów z obu stron (na długości). Wierzch pokrowca ma także płócienną podszewkę dla wzmocnienia.
Właściwie każdy z moich pokrowców jest prototypem (niestety), na pewno można byłoby uszyć go lepiej, ale przedstawiam go, bo być może zainspiruje kogoś do wykonania własnego interaktywnego pokrowca :-).

------------------------

Mam do Was prośbę.
Od 15 kwietnia (poniedziałek) rozpocznie się konkurs na Blog Miesiąca Kwiecień. O ile mój blog zostanie zakwalifikowany (niby jest, ale nie mam potwierdzenia), wówczas na stronie głównej umieszczę taki baner,
prowadzący do strony, na której będzie można zagłosować na najciekawszy blog kwietnia.
Nie namawiam do kumoterstwa, masz wolną rękę(!), ale jeśli uznasz, że mój blog "Inspirująca codzienność" jest interesujący i lubisz tu zaglądać, to będzie mi miło, jeśli na niego zagłosujesz. Oczywiście, warto poznać inne blogi, które się zaprezentują.
Głosowanie jest nieskomplikowane - trzeba kliknąć w tytuł bloga umieszczony na liście i anonimowe, ale można także głosować i komentować na FB. Wygraną jest... satysfakcja, z tego co wiem, nie ma nagród rzeczowych :-).
Nie znam szczegółów, ale głosowanie potrwa do ok. 10 maja (jak będę wiedziała, to tutaj uściślę).
75260

pokrowiec na podnóżek, interaktywny pokrowiec, uszyć pokrowiec na podnóżek, liście na pokrowcu, blog kwietnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz